Ondernemers en sociale media

Onderwerp Ondernemers en sociale media
Opdracht 1. Wat is Foursquare? Verklaar.
2. Ga op het web op zoek naar een ondernemersgetuigenis over succesvol gebruik van Foursquare. Noteer hieronder.


1. Definitie Foursquare
 

Met FourSquare kunnen gebruikers tips van locatie met elkaar delen. Het gaat hier dan om tips van de vorm: in dit restaurant hebben ze lekker eten, in dit cafe is het op zondagmiddag altijd te druk, etc. Gebruikers van FourSquare krijgen punten voor de tips, en ook punten voor het inchecken op een locatie. Met het inchecken wordt bedoeld dat je aangeeft: ik ben nu op deze locatie aanwezig. Het idee daarbij is ten eerste dat je kan zien dat je vrienden. Het is dus een website (met applicaties voor je mobiele telefoon) met drie doelen:

1.   Mobiele vriendenzoeker

2.   Tips voor een stad

3.   Spel

Het spelelement zit hem dus in de punten, en voor bepaalde acties krijg je een badge (dit kan zijn het veelvuldig op een dag inchecken, vaak een tip achterlaten, nieuwe locaties toevoegen, etc.). Op deze manier is het spelelement dus zoveel mogelijk punten, maar ook zoveel mogelijk badges verzamelen. In Amerika is het al normaal. Als je mayor (burgemeester) van een locatie bent, kan je gratis dingen 

(Bron: https://www.wat-betekent.nl/wat-is-foursquare/)

 

© 2012, Jasper DeBoel, Bachelor in Office Management, Arteveldehogeschool Gent



 


2. Ondernemingsgetuigenis Foursquare
"Millions of times a day, people use foursquare to check in and share where they are. Whether checking out a new restaurant, meeting up with friends, or visiting a favorite boutique, they are chronicling and sharing their adventures. As a business or brand on foursquare, you can be a big part of that experience."

Wat is de meerwaarde van Foursquare?
- Het zorgt ervoor dat de mensen op de hoogte zijn.
- De mensen komen speciaal langs omdat het de mensen beloont. (Ze experimenteren graag met nieuwe media)
- Het kan informatief zijn (je weet als organisatie wie er allemaal langskomt.
- Het is vernieuwend en dat brengt aandacht met zich mee. 

Is het de inspanning waard?
- Het zijn vooral veelgebruikers van smartphone die deze applicatie gebruiken.
- Het zijn vooral mensen die ook zeer actief zijn op Facebook & dergelijke.
- Het wordt vergeleken emt zonnepanelen: je kan het doen, maar het rendeert maar als je eerst alle andere maatregelen achter de rug hebt. Als je doelgroep heel actief is met nieuwe media is het zeker de moeite waard.

(Bron: https://www.steunpuntjeugd.be/index.php?a=item/view/11034/15133/print)
 

 

© 2012 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode