Onderwerp | Adverteren via Facebook |
" Het afstemmen van advertenties op persoonlijke interesses aan de hand van de hoeveelheid van persoonlijke gegevens die beschikbaar is op sociale netwerken blijkt enorm waardevol te zijn voor marketeers " Wat bedoelt men hiermee? Geef een worodje uitleg (max. 10 volzinnen) |
Advertenties die nauw aanstluiten bij waarden en identiteit van de gebruiker werken hebben een duidelijke effeciëntie voor de marketeer zelfs als de gebruiker nauwelijks aandacht heeft voor de advertentie. Het is bewezen dat dezelfde advertentie op een andere webpagina minder impact zou hebben dan op een sociaal netwerk. Het lijkt dus dan ook logisch om de advertenties af te stemmen aan de hand van de hoeveelheid persoonlijke gegevens op sociale netwerken die we tot onze beschikking hebben. |
Wat bedoelt men met "self referencing"? | De mensen hoeven niet bezig te zijn met of een product gekocht te hebben van een merk om ermee geassocieerd te worden. Het is belangrijk om de advertentie te koppelen aan persoonlijke interesses, dit is een extreem krachtige combinatie |
Onderwerp | Succesvol adverteren op Facebook |
Maxlead is van mening dat adverteren op Facebook zeker kan werken, als je maar rekening houdt met de volgende 5 randvoorwaarden voor succes: A. De juiste strategie B. Goede content C. Maak gebruik van de sociale context D. Maak gebruik van de mogelijkheden om te segmenteren E. Kijk niet alleen naar de laatste klik |
A. De juiste strategie: |
Opdracht | B2B Leadgeneratie van Facebook |
" Is facebook wel geschikt voor B2B Marketing? " Een terechte vraag want Facebook is op het eerste gezicht alleen bruikbaar voor ondernemingen in de consumentenmarkt. Toch biedt Facebook wel degelijk mogelijkheden voor bedrijvne in de zakelijke markt. " Beschrijf in eigen bewoordingen (in een paar regels) de 3 voorbeelden in het artikel uit de doeken worden worden gedaan mbt B2B leadgeneratie via Facebook. |
A. Leadgeneratie via e-mailinschrijvingen. Inschrijfpagina voor e-mailnieuwsbrieven, het is op deze manier dat de database vergroot met gegevens van potentiële klanten. B. Offerte aanvragen via Facebook. Mensen die offerte aanvragen via facebook krijgen een korting (bv 70%) C. Leads door een mix van gratis en betaalde content Forrester Research plaatst een gratis samenvatting van een recent marktonderzoek online via Facebook. Wil de gebruiker de content volledig lezen, dan moet hij hiervoor betalen. "Freemium model" |