23. SoN FB Webquest

Onderwerp Adverteren via Facebook
" Het afstemmen van advertenties op persoonlijke interesses aan de hand van de hoeveelheid van persoonlijke gegevens die beschikbaar is op sociale netwerken blijkt enorm waardevol te zijn voor marketeers " 
Wat bedoelt men hiermee? 
Geef een worodje uitleg (max. 10 volzinnen)
Advertenties die nauw aanstluiten bij waarden en identiteit van de gebruiker werken hebben een duidelijke effeciëntie voor de marketeer zelfs als de gebruiker nauwelijks aandacht heeft voor de advertentie.
Het is bewezen dat dezelfde advertentie op een andere webpagina minder impact zou hebben dan op een sociaal netwerk.
Het lijkt dus dan ook logisch om de advertenties af te stemmen aan de hand van de hoeveelheid persoonlijke gegevens op sociale netwerken die we tot onze beschikking hebben.
Wat bedoelt men met "self referencing"? De mensen hoeven niet bezig te zijn met of een product gekocht te hebben van een merk om ermee geassocieerd te worden. Het is belangrijk om de advertentie te koppelen aan persoonlijke interesses, dit is een extreem krachtige combinatie


 

Onderwerp Succesvol adverteren op Facebook
Maxlead is van mening dat adverteren op Facebook zeker kan werken, als je maar rekening houdt met de volgende 5 randvoorwaarden voor succes:
A. De juiste strategie
B. Goede content
C. Maak gebruik van de sociale context
D. Maak gebruik van de mogelijkheden om te segmenteren
E. Kijk niet alleen naar de laatste klik

A. De juiste strategie:
Het is belangrijk om voor elke doelgroep een andere strategie en andere doelen voorop te stellen.
1. Fanbase vergroten
=> Wedstrijd linken waarbij je fan moet worden op facebook,
=> Laagdrempelige jointpromoties
2. Fans betrekken bij je merk
=> Communicatie aangaan met fans
3. Fans activeren
=> Promoties voor fans waar enkel zij kunnen van profiteren

VB: IKEA

B. Goede content
Ga actief de dialoog aan, post regelmatig, vraag feedback en biedt de volgers iets extra. Deze actie verspreidt zich naar een grotere doelgroep dan de fans.

VB: Gratis frietdeals

C. Maak gebruik van sociale context

We zijn eerder geneigd om iets te kopen wat een vriend ons aanbeveelde (bv via sociale media)

VB: Philips Lirio op Facebook (favoriete lamp kiezen)

D. Maak gebruik van de mogelijkheden om te segementeren
De doelgroepen kan je juist segmenteren endus de boodschap correct afstemmen.

VB: Gratis Jovalle op kamp (de advertentie weet dat ik in de scouts zit)

E. Kijk niet enkel naar de laatste klik
Als adverteerder zichtbaar en aanwezig zijn in de orientatiefase van de consument (dus ook de micro-conversies)

VB: Coca-cola

Opdracht B2B Leadgeneratie van Facebook
" Is facebook wel geschikt voor B2B Marketing? " Een terechte vraag want Facebook is op het eerste gezicht alleen bruikbaar voor ondernemingen in de consumentenmarkt. Toch biedt Facebook wel degelijk mogelijkheden voor bedrijvne in de zakelijke markt. "
Beschrijf in eigen bewoordingen (in een paar regels) de 3 voorbeelden in het artikel uit de doeken worden worden gedaan mbt B2B leadgeneratie via Facebook.
A. Leadgeneratie via e-mailinschrijvingen.
Inschrijfpagina voor e-mailnieuwsbrieven, het is op deze manier dat de database vergroot met gegevens van potentiële klanten.

B. Offerte aanvragen via Facebook.
Mensen die offerte aanvragen via facebook krijgen een korting (bv 70%)

C. Leads door een mix van gratis en betaalde content
Forrester Research plaatst een gratis samenvatting van een recent marktonderzoek online via Facebook. Wil de gebruiker de content volledig lezen, dan moet hij hiervoor betalen.
"Freemium model"

 

 

 

  • © 2012, Jasper DeBoel, Bachelor in Office Management, Arteveldehogeschool Gent

     

© 2012 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode