Lessen uit gebruik sociale media

Onderwerp Lessen uit gebruik sociale media
Opdracht Stel: je bent zaakvoerder van ee nwinkel in merkkledij. Als actieve gebruiker van sociale media wil je de mogelijkheden van het medium zo goed mogelijk benutten.
Welke concrete actiepunten neem je mee in je marketingplan wanneer je bovenstaande social mediafeiten voor ogen houdt.
Noteer er zeven.

 

1. We moeten actief zijn op de voornaamste sociale medium en deze met elkaar combineren.
2. Zoveel mogelijk vrienden/volgers erop aansporen om online deel te nemen aan onze beleving.
3. Converseren met positieve noot, deze komen beter over dan negatieve.
4. Onze sociale media compatibel maken voor verschillende soorten smartphones; dit zorgt voor meer interactie.
5. Naast onze fans ook andere externe personen (die iets met het merk te maken hebben) aan het woord laten; dit verhoogt de geloofwaardigheid.
6. Een verzorgde app afleveren maar invulling geven om deze nog beter te maken, de ervaring leert ons dat een app nooit volmaakt is.
7. Werken is twee stappen: eerst een offline belevenis creeëren om dan deze fans te laten deelnemen aan de online belevenis. Dit verkleint de drempel.

 

 

 

© 2012, Jasper DeBoel, Bachelor in Office Management, Arteveldehogeschool Gent


 

© 2012 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode